Gjumi është elementi kryesor për një shëndet të mirë

Gjumi është një mekanizëm kaq i rëndësishëm për njerëzit, saqë ne kalojmë rreth një të tretën e jetës sonë duke fjetur. Shëndeti ynë dhe funksionimi i organizmit tonë janë të lidhura ngushtë me gjumin edhe nëse ende nuk i dimë të gjitha funksionet e tij biologjike.

Trupi ynë pëson disa ndryshime fiziologjike gjatë gjumit që mund të përfshijnë organe dhe sisteme të ndryshme:

Ulja e temperaturës së trupit: gjatë pushimit, temperatura jonë, normalisht midis 36 dhe 36,8 gradë, mund të bjerë me 1-2 gradë. Kjo rënie fiziologjike është për shkak të ngadalësimit metabolik që ndodh gjatë gjumit;

Reduktimi i numrit të rrahjeve të zemrës dhe vlerave të presionit të gjakut: gjatë fazave të gjumit "më të lehtë" si NREM, trupi duhet të ftohet për të rikuperuar energjitë e humbura gjatë zgjimit;

Rregullimi hormonal: sinteza e hormoneve të tiroides, hormonit të rritjes dhe melatoninës (hormoni i gjumit) ndodh gjatë pushimit tonë. Konkretisht, hormonet e tiroides prodhohen në mbrëmjen e vonë sapo biem në gjumë, hormoni i rritjes ekskretohet gjatë orëve të para të gjumit ndërsa melatonina arrin kulmin e saj të sintezës maksimale midis orës 1 dhe 3 të mëngjesit;

Përshtatja e funksionit të veshkave: ndërsa ne pushojmë veshkat tona reduktojnë çlirimin e natriumit, kaliumit dhe kalciumit për të ulur sasinë e urinës së prodhuar dhe për të rritur përqendrimin e saj. Kjo na lejon të flemë vazhdimisht pa u ngritur vazhdimisht për urinim;

Frymëmarrje më e ngadaltë: për të nxitur rënien në gjumë, trupi redukton ritmin e frymëmarrjes, gjë që lehtëson relaksimin edhe të indeve të brendshme;

Ndryshimi në aktivitetin e trurit: Aktiviteti ynë i trurit ndryshon disa herë gjatë gjumit. Në fazën NREM truri ynë është në relaksim të plotë dhe valët e trurit të regjistruara përmes testeve specifike si EEG (Elektroencefalogrami), janë me intensitet të ulët. Në gjumin REM, nga ana tjetër, ka një rritje të aktivitetit të trurit të ngjashëm me atë të regjistruar gjatë orëve të zgjimit, falë ëndrrave që ndodhin në këtë fazë;

Gjumi i mirë është gjithashtu trajtimi më efektiv i bukurisë. Fatkeqësisht, pothuajse nuk flasim ndonjëherë për të, sepse zakonisht fokusohemi në zgjedhjen e kozmetikës, trajtimet e bukurisë, ushqimin. Gjithçka në rregull dhe shumë gjëra të rëndësishme, por një pushim i keq mund të anulojë të gjitha përpjekjet e bëra në ato fusha.

Gjatë gjumit organizmi “bën pastrimin” dhe rindërton: si në nivelin mendor, duke ripërpunuar informacionin e marrë gjatë ditës përmes ëndrrave; si në planin fizik, duke zëvendësuar indet e dëmtuara falë mekanizmit të rigjenerimit të qelizave dhe gjithashtu përmes prodhimit të kolagjenit. Është veçanërisht gjatë gjumit që trupi ynë riparon indet e dëmtuara nga ndotja, rrezet UV, radikalet e lira, duke i zëvendësuar ato me të reja dhe më të reja. 

Prandaj, gjumi luan një rol thelbësor në ritmet biologjike dhe mungesa ose cilësia e tij e dobët mund të ndikojë shumë në ciklin cirkadian dhe shëndetin fizik dhe mendor. Gjumi është në fakt vendimtar për të menaxhuar funksione të ndryshme të trupit tonë si humorin, rimëkëmbjen fizike dhe mendore dhe temperaturën e trupit tonë. Përveç kësaj, një gjumë i mirë i natës është thelbësor për kujtesën, të mësuarit dhe aftësinë për të përballuar stresin e përditshëm.

Author
Hermes News

Redaksia

Shkruaj një koment

0 Komentet