Probiotikët: çfarë janë dhe për çfarë shërbejnë?

Mikrobiota e zorrëve, e njohur edhe si flora e zorrëve, është grupi i mikroorganizmave dhe baktereve të cilat gjenden brenda zorrëve tona dhe që garantojnë funksionimin e duhur të trupit tonë. Një mikrobiotë e shëndetshme është e domosdoshme për të ruajtur shëndetin e përgjithshëm të mirë, duke filluar nga mbrojtja kundër patogjenëve të jashtëm, për të arritur përthithjen adekuate të lëndëve ushqyese dhe prodhimin e fuqisë.

Me pak fjalë, mikrobiota e zorrëve ndikon në mënyrë aktive në ekuilibrin e sistemit metabolik dhe sistemin imunitar dhe për këtë arsye këshillohet që ta mbani gjithmonë në ekuilibër. Midis këtyre mikroorganizmave, probiotikët janë veçanërisht të rëndësishëm. Por cilat janë funksionet e tyre?

Çfarë janë probiotikët? Kur flasim për probiotikët nënkuptojmë mikroorganizmat "e gjallë" të pranishëm në traktin e zorrëve, si p.sh bakteret (përfshirë Bifidobakteret dhe Laktobacilet) dhe majat (si Saccharomyces boulardi), prej të cilave ka dhjetëra lloje të ndryshme. Ato janë normalisht të pranishme në zorrët tona dhe kanë aftësinë të rezistojnë ndaj veprimit tretës të lëngut të stomakut, enzimave të zorrëve dhe kripërave biliare.

Ata janë në gjendje t'i rezistojnë qelizave të zorrëve dhe i kolonizojnë ato, pa dhënë reagime imune ose të dëmshme. Probiotikët kanë një efekt të dobishëm për shëndetin e njeriut, falë antagonizmit ndaj mikroorganizmave patogjenë dhe për prodhimin e substancave antimikrobike. Në veçanti, ato janë të dobishme për mbrojtjen e sistemit tretës gjatë trajtimeve me ilaçe që lidhen me rrezikun e zhvillimit të diarresë, si p.sh në rastin e terapive të caktuara me antibiotikë, por ato ndihmojnë edhe ata që vuajnë nga sindroma e zorrëve të irrituara për të forcuar florën e zorrëve dhe për të luftuar simptoma të tilla si fryrja.

Sa i përket ushqyerjes, probiotikët merren kryesisht përmes kosit dhe ushqimeve të fermentuara dhe ushqimeve të pasura me fibra, por kur është e nevojshme, mund të blihen suplemente speciale pa recetë. Sidoqoftë, është e rëndësishme të konsultoheni me mjekun tuaj dhe t'i merrni ato nga burime të jashtme në dietën tuaj vetëm në rast nevoje aktuale, pa u ndikuar nga reklamat. Në të vërtetë, në individë me kushte të caktuara klinike, të tilla si disa lloje të tumoreve malinje ose si rezultat I transplantet e organeve, një abuzim me probiotikët mund të çojë në efekte të padëshirueshme.

Fermentet laktike: aleatë të ekuilibrit të zorrëve

Normalisht fermentet laktike aktivizohen në rast të çekuilibrit të zorrëve, zorrës së trashë nervore dhe mosfunksionimet e sistemit tretës, për të luftuar ënjtjen ose simptoma të tjera që mund të rezultojnë prej tij e ribalancojnë florën e zorrëve. Për më tepër, fermentet laktike janë gjithashtu të dobishme për të ndihmuar në uljen e niveleve të kolesterolit në gjak dhe përmbajnë simptomat e alergjive ushqimore.

Ato janë të pranishme në kos, djathë të butë dhe qumësht të fermentuar dhe promovojnë metabolizmin e laktozës. Fermentet laktike mund të gjenden edhe në ushqimet me origjinë bimore, nga lakra turshi, tek çaji kombucha. Ato gjithashtu mund të merren sipas nevojës në formën e suplementeve, zakonisht me doza prej 1 miliardë në ditë ose më të larta (por, edhe në këtë në rast, është e këshillueshme që të konsultoheni me mjekun tuaj të përgjithshëm), për tu shoqëruar me një dietë të pasur me perime për të lehtësuar zhvillimin e tyre.

Prebiotikët: cili është funksioni i tyre? Prebiotikët janë gjithashtu elementë thelbësorë për ekuilibrin e mikrobiotës. Ajo ka substanca që nuk treten nga trupi, veprimi i të cilave nxit zhvillimin dhe aktivitetin e atyre baktereve "të mirë", të tilla si Bifidobacteria ose Lactobacilli, të dobishme për shëndetin e sistemit imunitar dhe metabolik. Prebiotikët gjithashtu mund të përdoren për të luftuar efektet anësore të ilaçeve me antibiotikë.

Për më tepër, prebiotikët gjithashtu kanë një veprim për të zbutur efektet negative të stresit psikologjik. Stresi, në fakt, pakëson disa probiotikë, duke e shkaktuar kështu një ndryshim të mikrobiotës dhe, rrjedhimisht, të ekuilibrit të vetë organizmit. Nje shembull praktik? Marrja e rregullt e prebiotikëve mund të ndihmojë në normalizimin e gjumit pas një periudhe veçanërisht stresuese.

Prebiotikët gjenden në ushqime të caktuara siç janë drithërat, bishtajoret, perimet si asparagus, angjinare, çikore, qepë dhe hudhër, por edhe në banane ose mjaltë. Prebiotikët janë gjithashtu të pranishëm në kos dhe qumësht të fermentuar (të cilët përcaktohen si "ushqime simbiotike", për shkak të kontributit të prebiotikëve që garantojnë).

Author
Hermes News

Redaksia

Shkruaj një koment

0 Komentet