Ushqyerja tek fëmijët: si të hanë siç duhet për tu rritur mirë

Nevojat ushqyese të fëmijëve shkojnë paralelisht me fazat e ndryshme të rritjes

Në këto pak rreshta do të përpiqem të përmbledh konceptet themelore që duhen mbajtur parasysh për tu dhënë një edukim të mirë ushqimor fëmijëve tanë nga 1 deri në 6 vjeç. Sidoqoftë, unë menjëherë theksoj se secili fëmijë është një botë për vete dhe kjo është arsyeja pse, në disa situata në veçanti, instinkti i nënës tejkalon udhëzimet edhe pse është gjithmonë mirë të diskutohet me pediatrin.

Rritja e të dhënave personale nuk shkon paralelisht me rritjen e nevojave ushqyese: Nga 1 në 3 vjeç ne jemi dëshmitarë të zvogëlimit progresiv të nevojave kalorike për njësi të peshës në krahasim me vitin e parë të jetës dhe shfaqjen e sjelljeve autonome në zgjedhjet e ushqimit; gjithashtu shkalla e rritjes staturale pëson një ngadalësim progresiv, derisa të arrijë kulmin të paktën në 6-7 vjeç para përshpejtimit të pubertetit. Kërkesa për energji mesatarisht shkon nga 100 Kcal / Kg / ditë në 1 vjeç në 90-85 Kcal / Kg / ditë nga 2 deri në 6 vjeç. Ngadalësimi progresiv i ritmit të rritjes kërkon edhe një ulje graduale të të ardhurave kalorike sesa një ndryshim në ndarjen e lëndëve ushqyese

Ndarja e lëndëve ushqyese 0-1 vit 1-2 vjet 2-3 vjet:

PROTEINA 10-12% 10-12% 10-12%

LIPIDET - 50% 30% 25-30%

Karbohidratet 40% 50% 55-60%

Funksionet e ushqimit: Ushqimet kanë funksione të ndryshme fiziologjike. Funksioni i energjisë, sigurimi i energjisë për kryerjen e aktiviteteve fiziologjike; kryhet nga karbohidratet dhe lipidet. Funksioni plastik, furnizimi i materialit për ndërtimin, mirëmbajtjen dhe rinovimin e indev; është kryer nga proteinat, nga disa përbërës të lipideve dhe, në një masë dytësore, nga karbohidratet. Disa minerale si p.sh. Ca, P, Mg kryejnë një funksion plastik pasi janë ndër përbërësit e skeletit dhe dhëmbëve.

Funksioni rregullator për të kontrolluar dhe moduluar reagimet biokimike që ndodhin në trup dhe kryhet nga vitaminat dhe kripërat minerale, por edhe nga uji dhe fibrat. Proteinat duhet të përbëjnë 10-12% të marrjes së kalorive.

Proteinat ndahen në: Proteina shtazore me vlerë të lartë biologjike për shkak të pranisë së të gjithë aminoacideve thelbësore: qumështit dhe derivatet, peshku, vezët, mishi. Proteinat me origjinë bimore me vlerë më të ulët biologjike sepse mungojnë në një ose më shumë aminoacide thelbësore: drithërat, bishtajoret, perimet shoqërohen me njëra-tjetrën (makarona dhe fasule, oriz dhe bizele, makarona dhe thjerrëzat etj.) për të marrë një përzierje të plotë dhe të ekuilibruar të proteinave.

Le të rishikojmë burimet kryesore të proteinave shtazore: Vezë e plotë, një ushqim fisnik, i pasur, i plotë, ekonomik dhe i lehtë për tu përgatitur rekomandohet që nga viti i parë e në vazhdim. Veza mund të shërbehet dy herë në javë dhe gatimi më i mirë për një tretje të shpejttë dhe të lehtë kur ziehet. Megjithëse mishrat e përpunuar janë një burim i mirë i proteinave, ato nuk janë ushqime të këshillueshme, sepse janë të pasura me yndyrna të ngopura, kripë dhe konservantë. Preferoni më mirë proshutën e gatuar ose natyrore pa konservantë dhe të privuar nga dhjami dhe bresaola e dukshme. Vakti me proshutë ose bresaola zëvendëson vaktin e mishit dhe nuk duhet të ofrohet më shumë se 1-2 herë në javë.

Kosi është një ushqim i shëndetshëm dhe i çmuar, i tolerueshëm dhe i tretshëm. Burim i rëndësishëm i kalciumit dhe proteinave. Përdorni kos të freskët, natyral pa shtuar fruta ose diçka tjetër. Mos harroni të lexoni etiketa, një produkt i mirë ka vetëm 2 përbërës: qumësht dhe enzima. Sipas mendimit tim, produktet për fëmijë janë shumë të larta në përbërje sheqeri.

Djathi është një ushqim i çmuar, i pasur me proteina me origjinë shtazore, i pasur me kripëra minerale; ka një përmbajtje shumë të ulët sheqeri dhe një përmbajtje mesatare të yndyrës, përfaqësuar nga yndyra e ngopur. Përdorimi i djathit nuk duhet të kalojë 2-3 herë për javë.

Peshku. Zgjidhni peshk të vogël, sa më i madh të jetë aq më e madhe është gjasa e akumulimit të merkurit dhe dioksinës në mish (shmangni peshq të tillë si ton dhe peshk shpatë). Shmangni peshqit e dhënë sepse janë shumë më të rrezikuar nga ndotja.

Mishi. Vlera ushqyese e mishit është për shkak të proteinave dhe përmbajtjes me vlerë të lartë biologjike në kripëra minerale përfshirë zinkun dhe hekurin. Mish për përgatitjen e ushqimit për fëmijë, sipas dispozitave të caktuara, i nënshtrohen kontrolleve serioze kimike dhe bakteriologjike. Pas 12 muajsh është e mundur të përdoret mish i gatuar në shtëpi.

Zgjedhja fillimisht duhet të jetë e orientuar drejt mishit të bardhë dhe më pas drejt mishit të kuq, por vetëm me origjinë të sigurt dhe duke ofruar garanci për mungesën e ilaçeve dhe hormoneve. Ne ju kujtojmë që duhet eleminuar dhjami i dukshëm që është zona ku shumica e ndotësve tentojnë të grumbullohen.

Mishi dhe peshku sigurojnë disa parime thelbësore ushqyese tek fëmijët: acidet yndyrore polinat saturatet me zinxhir të gjatë si acidi arakidonik, DHA, Taurina, Vit B12, Vit D, Hekuri, Zinku. Produktet me origjinë shtazore kanë një përbërje më të plotë në aminoacidet thelbësore sesa për produktet me origjinë bimore dhe me bio-disponueshmëri më të madhe; prandaj proteinat me origjinë bimore kanë një efikasitet më të ulët ushqyes.

Kujdes nga dieta vegjetariane: Një dietë vegjetariane pediatrike mund të çojë në probleme serioze ushqyese, veçanërisht nëse nuk plotësohet me shtesa adekuate dhe në mungesë të mbikëqyrjes së ngushtë mjekësore.

Rreziqet mund të jenë: vonimi i rritjes, vonesa e zhvillimit psikomotor. Rreziqet e dëmtimi njohës tek i porsalinduri kjo ndodh në mënyrë të ngjashme, në rastin në të cilin nëna ndjek një dietë vegane ose vegjetarian të rreptë si gjatë shtatëzënësisë ashtu edhe gjatë laktacionit, padyshim pa korrigjim me shtesa të përshtatshme.

Lipidet: Përveç sigurimit të energjisë, lipidet kryejnë funksionin themelor të sigurimit të përqindjes së acideve yndyrore thelbësore për zhvillimin e sistemit nervor, sistemit vizual dhe për parandalimin e sëmundje kardiovaskulare në moshën e rritur. Ato janë të pranishme në shumicën e grupeve ushqimore dhe ushqimet që i përmbajnë ato sigurojnë:

Acidet yndyrore të ngopura që kanë një rol energjetik (7-10% e kcal):

Acidet yndyrore të pangopura ose thelbësore që kanë një rol strukturor dhe metabolik: Omega 3, Omega 6, Omega

9 (2-6% e totalit Kcal). Përfshini peshk (omega 3) në menu të paktën 2-3 herë në javë, favorizoni yndyrnat origjinale nga perimet, siç është vaji i ullirit ekstra i virgjër që përmban vitaminë E me veprim antioksidues dhe acide yndyrore mono të pangopura(acid oleik) me veprim mbrojtës për enët e gjakut, krahasuar me yndyrnat me origjinë shtazore (gjalpë). Për të kufizuar sasinë e acideve yndyrore të ngopura në 7-10% të kalorive totale është e mjaftueshme kufizoni marrjen e ëmbëlsirave dhe mishit.

Karbohidratet: Karbohidratet depozitohen kryesisht në formën e glikogjenit në mëlçi dhe ind muskulor. Në fëmijëri, madhësia e mëlçisë është rreth 10% e asaj të një të rrituri dhe masës muskulore 2%, prandaj rezerva e glikogjenit te femija eshte shume e ulët. Pas vitit të parë, fëmijët fillojnë të ecin dhe lëvizin gjithnjë e më shumë, ata gjithashtu kanë një normë metabolike bazale më të lartë se të rriturit. Prandaj, gjithmonë kanë nevojë për një kuotë karbohidratesh më të madhe. Prandaj është e nevojshme për të përfshirë karbohidratet në çdo vakt.

Duke bërë këtë, vëmendja duhet t'i kushtohet indeksit glikemik të ushqimeve, duke favorizuar ato të gradës së ulët të indeksit (makarona, oriz, elb, produkte të drejta dhe integrale, mundësisht organike, nga të cilat rekomandohet marrja dy herë në ditë, bishtajore, fruta dhe perime sezonale) në krahasim me ato me një indeks të lartë (bukë, oriz, patate, lëngje frutash, sheqer, ëmbëlsira) të cilat nuk duhet të kalojnë 15% të totalit.

Kripë dhe sheqerna: Kripa dhe sheqernat e thjeshta nuk duhet të shtohen në ushqime për arsye ushqyese, shmangni ndikimin në shijen e foshnjës; gjithashtu pije të ëmbëlsuara, përveç nxitjes së prishjes së dhëmbëve, ato mund të ndërhyjnë në edukimin e shijes.

Hedhja e kripës ashtu si ëmbëlsimi i ushqimit është thjesht një zakon; marrja e një shije veçanërisht të kripur ose të ëmbël duhet të vendoset pas fëmijerisë dhe në moshën e rritur.

Hidratimi është shumë i rëndësishëm. Fëmija parashkollor ka një kërkesë uji prej 100-120 ml / kg / ditë. Nevoja rritet në kushte të veçanta: mjedisore (muaj të nxehtë), fiziologjike (djersitje), patologjike (ethe, të vjella, diarre, djegie).

Këshilla për të stimuluar oreksin: Nuk mjafton që ushqimi të jetë i mjaftueshëm dhe i rregullt, por është mirë që të zgjidhen dhe përgatiten sipas kritereve që i bëjnë të këndshëm dhe të dëshirueshëm. Ngjyrat, aromat dhe teksturat e ushqimit duhet të jenë gjithnjë në kujdesin për të stimuluar oreksin e të vegjëlve. Përfshini fëmijët në përgatitjen e vakteve, ata do të kenë më shumë kënaqësi në të ngrënë.

Dreka e së dielës, ëmbëlsira e pushimeve mund të përgatiten me fëmijët. Ashtu siç është rregulli i frutave dhe perimeve çdo ditë është i rëndësishëm për të kultivuar shëndetin tonë; mbi të gjitha ne japim shembull i mirë dhe ne ofrojmë një gamë të gjerë ushqimesh të shëndetshme për të zgjedhur.

Kushtoji vëmendje shpenzimeve: Kur blejmë, mësojmë të lexojmë me kujdes etiketën, është e dobishme të siguroheni për cilësinë ushqyese dhe karakteristikat e produkteve që blejmë. Ne zgjedhim produkte të paketuara me disa përbërës të thjeshtë, shmangien e atyre që përdorin yndyrna të hidrogjenizuara, aditivë ose ngjyrues. Ne gjithashtu i kushtojmë vëmendje për marrjen e kalorive, veçanërisht në lidhje me snacks.

Për të përfunduar dhe përmbledhur, këtu janë 8 këshilla / rregulla që duhet të ndiqni. Dieta e fëmijës nga një deri në gjashtë vjet duhet të përfshijë të paktën dy ose tre porcione qumësht ose produkte qumështi në ditë. Preferoni yndyrnat bimore (vaj ulliri ekstra të virgjër) ndaj yndyrnave shtazore (gjalpi). Ne rekomandojmë të merrni 5 porcione në ditë me fruta dhe perime sezonale dhe 4 porcione në ditë jave bishtajore.

Makaronat, orizi dhe ushqimet organike të plota duhet të konsumohen dy herë në ditë. Shmangni pijet kalorike (lëngje, çajra bimorë, çajra me sheqer) dhe ushqime të paketuara. Karbohidratet duhet të mbulojnë ndërmjet 55 dhe 60% të kalorive totale duke favorizuar ushqime me indeks të ulët glicemik (drithëra organikë, bishtajore, fruta dhe perime sezonale), kufizimin e ushqimeve me një indeks të lartë glicemik (bukë, oriz, patate, ëmbëlsira). Këshillohet që yndyrnat të mbulojnë një pjesë prej 25 deri në 30% të kalorive totale. Yndyrë dhe kolesteroli nuk duhet të ulet para moshës dy vjeç. Një dietë e ekuilibruar përfshin marrjen e mishit të bardhë 4 herë në javë, peshk, bishtajore.

Author
Hermes News

Redaksia

Shkruaj një koment

0 Komentet