Dieta për t’u ndjekur gjatë periudhës së gjidhënies

Nuk ka asgjë më të mirë se qumështi i nënës për të ushqyer foshnjën tuaj në muajt e parë të jetës, përveç që i ofron atij të gjithë ushqimin e nevojshëm, ai stimulon mbrojtjen imune dhe gjithashtu e mbron atë nga shfaqja e disa alergjive. Por si ndikon dieta e nënës në prodhimin dhe cilësinë e qumështit? Cila është dieta që duhet ndjekur gjatë gjidhënies së foshnjës? Gjëja e parë për të kuptuar është se prodhimi i qumështit është një detyrë e shtrenjtë për trupin. Nëna gjidhënëse ka nevojë për një tepricë energjie për të siguruar një sasi të mjaftueshme qumështi për fëmijën e saj.

Ushqyerja gjatë gjidhënies: Ndryshe nga ajo që dëgjojmë gjithmonë, nuk është gjatë nëntë muajve të shtatzënisë që duhet të hamë për dy, por gjatë gjidhënies: le të themi se duhet të kemi një konsum ditor prej rreth 500 kalorive më shumë sesa kërkesa e zakonshme, të cilat korrespondojnë me disa pjesë më bujare të karbohidrateve ose proteinave, ose një meze të lehtë shtesë dhe thelbësore më vonë gjatë ditës. Të hash të paktën pesë vakte në ditë, mëngjes, dy vakte, drekë dhe darkë, të favorizosh fruta dhe perime sezonale dhe të mos teproj me kafe dhe çaj, është shumë e rëndësishme për të gjitha gratë që ushqejnë fëmijën me gji. Dhe atëherë mos harroni të pini: në fakt, gjatë ushqyerjes me gji, përveç rritjes së nevojës për ushqim, rritet edhe nevoja për ujë, nënat e reja duhet të pinë të paktën tre litra ujë në ditë.

Dieta për ushqyerjen me gji: Një dietë e ekuilibruar, ku të gjithë lëndët ushqyese janë të përfaqësuara mirë, është ajo që kanë nevojë për të gjitha nënat që ushqejnë fëmijët me gji: ju thjesht duhet të rrisni pjesët pak në krahasim me zakonisht. Ne jemi më bujarë me karbohidrate dhe proteina, veçanërisht nëse nuk kemi shtuar shumë kile gjatë shtatëzënësisë. Disa ushqime janë gjithashtu të dobishme për stimulimin e rritjes së foshnjës. Për shembull, Omega-3: ato janë të rëndësishme sepse përdoren për rritjen dhe pjekjen e strukturave të trurit të foshnjës. I gjejmë tek peshqit, ose në frutat e thata, por në një formë tjetër që i kushton gruas një proces transformimi që gjatë dhënies së gjirit shpesh nuk është shumë efikas dhe mund të prishë marrjen e tij. Për nënat që ndjekin një dietë vegane ose vegjetariane, është gjithmonë e nevojshme të vlerësohet me mjekun nevoja për plotësim.

Çfarë është e ndaluar të hahet gjatë gjidhënies? Kur jeni shtatzënë ka shumë ndalime për tu respektuar në tryezë, nga mishrat e kuruar te sushi, duke kaluar nëpër ushqime deti, por gjatë ushqyerjes me gji të gjitha ndalimet bien. Nga pikëpamja rreptësisht dietike nuk ka kundërindikacione, ju mund të hani gjithçka. Nuk ka asgjë që është e ndaluar. As edhe ushqime me aromë të fortë si hudhra ose brokoli dhe madje aroma pikante, të cilat dikur kishin frikë mund të shkaktonin dhimbje barku klasike tek bebet. Një dietë e larmishme është me të vërtetë një metodë shumë e rëndësishme për ta mësuar fëmijën me shije të ndryshme. Nëse hamë në një mënyrë shumë të larmishme, dhe qumështi ndryshon pak aromën e tij, do të sigurohemi që foshnja tashmë do të jetë mësuar me shumë shije të ndryshme gjatë shkëputjes së qumështit dhe në këtë mënyrë do të jemi në gjendje të parandalojmë neofobinë e ushqimit, ose frikën e ngrënies së ushqimeve të panjohura. Vëmendja e vetme që u kërkohet nënave ka të bëjë me ushqime të papërpunuara ose të thartuara. Këto janë vëmendje që nuk kanë të bëjnë me sferën ushqimore por atë shëndetësore dhe higjienike, edhe nëse janë më pak të rrepta se shtatzënia sepse fëmija është më rezistent se fetusi, është mirë që të kemi disa masa paraprake kur hamë produkte të tilla si mish crudo, djathëra.

Mishrat krudo nuk janë më jashtë kufijve, sepse nuk ka rrezik të toksoplazmozës, por këshilla është, sidoqoftë, thjesht për një çështje shëndetësore, për të mos e tepruar.

Jo për alkoolin: Ndalimi i vetëm që vazhdon nga dita e parë e shtatzënisë deri në ditën e fundit të dhënies së gjirit, ka të bëjë me alkoolin. Ne e dimë që sindroma feto-alkoolike është shumë e rrezikshme për foshnjën, por edhe gjatë ushqyerjes me gji, alkooli është i ndaluar absolutisht, sepse kalon në qumësht dhe arrin tek i porsalinduri, duke rrezikuar të ndërhyjë në zhvillimin e tij normal. Dhe birra, ndryshe nga ajo që tregon një legjendë urbane e cila reziston edhe sot, nuk e rrit aspak prodhimin e qumështit. Ky është një mit i rremë: të gjitha pijet alkoolike zvogëlojnë furnizimin me qumësht. Dhe nëse ndodh në një situatë konviale për të pirë një gllënjkë verë, këshilla është që të vononi ushqimin sa më shumë që të jetë e mundur: preferohet që fëmija të ushqehet me gji fëmijën 4 orë pas pirjes së alkoolit, kohën e nevojshme për asgjësimin e tij.

Si të rrisim prodhimin e qumështit? Për të stimuluar prodhimin e qumështit nuk ka ushqime të veçanta për të marrë ose integruar në dietë, gjëja e rëndësishme është të pini të paktën 3 litra ujë në ditë. Kërkesa për ujë gjatë dhënies së gjirit rritet, prandaj është thelbësore të mos harrojmë të pimë dhe të rrisim nga 2 litrat që ishim mësuar deri në 3 litra ujë në ditë. Një mënyrë tjetër për të rritur furnizimin me qumësht është vetë thithja: sa herë që foshnja kapet në dalë, fillohet një mekanizëm hormonal që shkakton çlirimin e oksitocinës, duke stimuluar prodhimin e qumështit. Sa më shumë që fiket foshnja, aq më shumë prodhohet qumështi. Ushqyerja me gji sipas kërkesës, e rekomanduar nga Organizata Botërore e Shëndetësisë, konsiston në ushqimin e foshnjës sa herë që ai shpreh nevojën dhe jo në kohë të caktuara. Një rekomandim që nuk është gjithmonë i lehtë për t’u zbatuar nëse doni të kombinoni ushqyerjen me gji me punën, jetën e përditshme dhe madje edhe pushimin. Edhe pse është e vështirë për t’u zbatuar, është një këshillë shumë e rëndësishme për nënat që ndiejnë se nuk prodhojnë mjaft qumësht dhe duhet të mbahet mend se mungesa e prodhimit fiziologjik të qumështit është shumë e rrallë. Mënyra e vetme për të kuptuar nëse ka mjaft qumësht për foshnjën është pesha. Pediatri që monitoron rritjen e foshnjës do të kuptojë nëse sasia e qumështit është e përshtatshme dhe nëse foshnja po rritet.

Për sa kohë duhet ta ushqej me gji foshnjën? Dhe atëherë ekziston pyetja që të gjitha nënat i bëjnë vetes: sa do të zgjasë ushqyerja me gji? Rekomandimet e OBSH-së tregojnë standardin e artë të dhënies gji ekskluzive deri në 6 muaj. Dhe për të vazhduar deri në 2 vjet me vazhdimin e gjidhënies, domethënë, shoqëruar me një dietë që është e përshtatshme për rritjen e fëmijës. Edhe nëse pas gjashtë muajsh prodhimi i qumështit fillon të bjerë, këshilla nuk është të ndërpritet. Edhe nëse sasia është e vogël, edhe nëse është gjysmë gote në ditë, është jashtëzakonisht e dobishme për fëmijën dhe nuk ka kundërindikacione, as fizike dhe as psikologjike, siç u tha kohë më parë. Dhe pastaj ka edhe një lajm tjetër të mirë: sipas disa studimeve të fundit, ushqyerja me gji e zgjatur gjithashtu mund të shmangë rreziqet e menopauzës së parakohshme.

Si të humbni kilogramët e shtatzënisë? Dhe nëse duhet të jeni pak më zemërgjerë me porcione, të rrisni karbohidratet dhe proteinat me disa dhjetëra gramë, si i humbni ato kile të vendosura gjatë shtatëzënësisë? Ushqyerja me gji, si shtatzënia, nuk është koha e duhur për të ndjekur dietat përjashtuese ose për të bërë një ndërprerje pa kriter të kalorive. Duhet të presim të paktën gjashtë muaj pas lindjes për të filluar të mendojmë për ndjekjen e një diete solo. Në çdo rast, mbipesha duhet të vlerësohet nga mjeku, i cili sigurisht nuk do të miratojë vetëm me standarde shumë të rrepta. Rezervat që grumbullohen gjatë shtatëzënësisë përdoren pikërisht në fazën e dhënies së gjirit dhe me të vërtetë të parët që do të konsumohen do të jenë pikërisht ato të grumbulluara në ije dhe kofshë. Dhe atëherë gratë që ushqejnë me gji mund të kryejnë lehtësisht edhe një aktivitet të lehtë fizik: një mbështetje shumë e rëndësishme, si për trupin ashtu edhe për mendjen, falë prodhimit të endorfinave. Të luash sporte na lejon të humbasim pak peshë dhe mbi të gjitha të eleminojmë ato kile që ende i shohim në stomak. Sigurisht, për nënat e reja është sigurisht e vështirë: ju flini pak natën, jeni të lodhur, kujdeseni për të porsalindurin dhe sigurisht që të luani sport nuk është në mesin e përparësive. Por gjëja e rëndësishme është të dimë që nëse ndihemi të aftë mund të lëvizim absolutisht: ushtrime gjimnastikë që nuk përfshijnë përpjekje muskulore, ecje të shpejtë, biçikletë stërvitje. Tridhjetë minuta në ditë janë të mjaftueshme dhe kjo do të na bëjë të kthehemi në humorin tonë më të mirë.

Author
Hermes News

Redaksia

Shkruaj një koment

0 Komentet