Si të luftohet stresi nga pandemia?

Ekspertët botërorë e quajnë lodhje pandemike. Psikiatrit dhe psikologët tashmë kanë dhënë alarmin gjatë valës së parë. Tani edhe Organizata Botërore e Shëndetësisë e ka kodifikuar atë. Shtë një sindromë reale e sjelljes me manifestime të stresit dhe lodhjes të shkaktuara nga qëndrueshmëria e situatës emergjente. Stimujt dhe lajmet e marra nga popullata janë aq të larta sa njerëzit priren të bëhen fatalistë sepse janë të rraskapitur nga mundësia që kjo gjendje të zgjasë për një kohë të gjatë. Pasoja është që pas një momenti të parë të vëmendjes së madhe ndaj të gjitha rregullave të sjelljes për të ulur rrezikun e infektimit, gatishmëria është e relaksuar.

Lodhje pandemike: kur stresi bëhet kronik: Në stresin akut, të gjitha shqisat tona janë në gatishmëri. Në këto raste, ne jemi shumë të kujdesshëm në lidhje me sjelljet për të shmangur situatën që gjeneron këtë stres. Sidoqoftë, nëse kjo rrethanë zgjat shumë gjatë, stresi dhe gjendjet e ankthit marrin përsipër. Por ka edhe më shumë. Në mënyrë që të mbijetojë, njeriu ka një aftësi të madhe për t'u përshtatur. Kur problemi bëhet kronik ekziston rreziku që ai të bëhet disi i njohur dhe për këtë arsye të na shtyjë të heqim rojet. Ndryshimi i vazhdueshëm i rregullave kufizuese çon gjithashtu në një gjendje konfuzioni. Njerëzit që janë më të brishtë ose me më pak mjete luftojnë për tu përshtatur vazhdimisht me masat e reja. Ne fillojmë të mendojmë se gjithçka është e padobishme. Humbja e lirisë personale dhe e marrëdhënies fizike me njerëzit janë më të rëndësishme sesa frenimi i infeksioneve.

Cilat janë simptomat e lodhjes pandemike? Simptomat mund të ndryshojnë nga personi në person. Sidoqoftë, manifestimet më të zakonshme janë:

• ankthi,

• ngacmimi,

• trishtimi,

• shqetësimi,

• ndryshimi i humorit,

• zemërimi,

• dëshira për liri,

• në kundërshtim me rregullat e imponuara,

• fatalizmi, pra pasiviteti ndaj ngjarjeve,

• deri në mohimi i problemit.

Lodhja pandemike nuk duhet të ngatërrohet me lodhjen pas kovidit: Lodhja pandemike dhe lodhja post kovide nuk duhet të ngatërrohen. Lodhja Post Covid është një simptomë që mund të zgjasë me muaj dhe prek njerëzit që kanë pasur sëmundjen. Ndjesia është ajo e të ndjerit gjithmonë të lodhur, me dhimbje në muskuj dhe konfuzion mendor. Lodhja pandemike është kur jemi të mbingarkuar nga ankthi, sepse jetojmë në një situatë të vazhdueshme gatishmërie dhe shqetësimi dhe prek gjithashtu edhe ata që nuk janë të sëmurë me Covid.

Çfarë të bëjmë? Qeveritë lokale dhe institucionet. Rekomandimet e para të OBSH-së janë për qeveritë kombëtare dhe ato lokale.

• Përpjekja që ata duhet të bëjnë është të kuptojnë vuajtjet e qytetarëve të tyre dhe të mos kufizohen në masa ndëshkuese, të cilat do të kishin si rezultat rritjen e shqetësimit të tyre.

• Komunikimi i institucioneve gjithashtu luan një rol themelor. Më shumë sesa të flasim për ndalime, duhet të shpjegohet se këto janë ndryshime.

• Pesimizmi duhet të lërë vend për realizëm të besueshëm.

• Është e kotë të bësh premtime që nuk mund të mbahen, sepse atëherë kredibiliteti humbet.

Mediat: Ato janë lidhja midis botës politike dhe shkencore dhe popullsisë. Roli i tyre është vendimtar. Rekomandimet kërkojnë:

• objektivitet dhe respektim të fakteve.

• Krahasimi midis ekspertëve të virusit është i padobishëm. Virusi është një virus, është shkencë. Dëgjimi i vazhdueshëm i ekspertëve që kundërshtojnë njëri-tjetrin krijon vetëm pasiguri. Disa vende, ndryshe nga çfarë ndodh për shembull në Itali, kanë zgjedhur që vetëm një shkencëtar të flasë.

• Shfaqja e vazhdueshme e imazheve të urgjencës na bën të humbasim shpresën se ka veprime që mund të na shpëtojnë.

• Nënvizoni gjithashtu të dhënat pozitive, në vend që të nënvizoni vetëm atë që është e gabuar.

Popullsia: Kjo është ajo ku strategjitë hyjnë në lojë për t'u përpjekur të mbajnë nën kontroll stresin dhe ankthin. Hapi i parë është të pranojmë faktin se jemi të lodhur dhe të rraskapitur. Është një përgjigje normale, tipike kur stresi bëhet kronik. Por kini kujdes, sepse stresi kronik, ankthi dhe frika na ulin mbrojtjen imunitare. Në praktikë, situata është kjo, pranojeni më mirë. Ne përpiqemi, për aq sa është e mundur, të praktikojmë të gjitha ato aktivitete që ulin nivelet e stresit, të tilla si aktiviteti fizik, i cili gjithashtu mund të bëhet në shtëpi, yoga, meditim. Por edhe filmat që na pëlqejnë, programet televizive që na relaksojnë.

Luajtja e lojërave me video mund të jetë gjithashtu e dobishme, sepse na bën të shkëputemi nga realiteti. Shmangni gjithmonë qëndrimin në kontakt me lajmet. Të bombardohesh me imazhe mund të jetë e dëmshme. Kufizohuni në informacione të mjaftueshme për të na bërë të kuptojmë se çfarë po ndodh. Mos e nënvlerësoni situatën tuaj. Nëse ndihemi të mbingarkuar nga ankthi, flisni menjëherë me një mjek.

Author
Hermes News

Redaksia

Shkruaj një koment

0 Komentet