Mendoj, por nuk dua. Si t'i trajtojmë mendimet ''e paftuara''?

Çfarë janë mendimet ndërhyrëse? Le të fillojmë nga një premisë: vetë mendimi nuk është një problem! Është vëmendja që i jepet përmbajtjes së mendimit. Qeniet njerëzore mendojnë shumë dhe shumë shpejt; ne jemi në gjendje të kemi më shumë se një mijë mendime në një ditë të vetme. Shpesh ato janë të dobishme, racionale dhe të arsyeshme, herë të tjera përkundrazi mund të jenë jofunksionale dhe irracionale, ato ngrihen shpejt, njëra pas tjetrës shumë shpejt, dalin jashtë kontrollit tonë dhe na frikësojnë.

Për shembull, mund të ecnim në rrugë pa zhurmë duke ngrënë një akullore dhe duke parë një pemë të bukur që mund të mendonim se si do të dukej bukur në kopshtin tonë dhe, nëse është nxehtë në atë kohë, sa hije dhe freski të bukur mund të kishim. Nëse na "godet" një mendim ndërhyrës, për shembull, mund të mendojmë se si mund të jetë të ngjitemi në majë dhe ta lëmë veten të biem poshtë. Ja ku është! Një mendim ndërhyrës/i pa ftuar doli krejtësisht në mënyrë të pavetëdijshme dhe përmbajtja e të cilit është pa asnjë motivim.

Çfarë i bën vërtet shqetësuese janë pyetjet që personi fillon t'i bëjë vetes: pse po mendoj për këtë? Pse dua të lëndohem? A jam njeri i keq? Nuk është normale të mendosh për këtë, nëse e bëj ndoshta nuk jam normal. Kështu, filloni t'i kushtoni vëmendje rrjedhës së mendimeve dhe të përpiqeni të bëni një gjykim ose të bëni një analizë të asaj që sapo keni menduar.

Çfarë ndodh kur u kushtojmë vëmendje mendimeve ndërhyrëse? Sa më shumë që personi fillon të përqendrohet në këto mendime, aq më shumë e ngarkojmë mendimin me realitetin. Në fakt, truri aktivizon lidhje të reja për të përgatitur personin, për shembull, për një rrezik të mundshëm, duke stimuluar emocionet dhe duke përcaktuar sjellje të reja që synojnë të "shpëtojnë" veten nga frika e këtij mendimi që duket kaq real.

Zakonisht mendimet ndërhyrëse bien në makro-kategoritë nga të cilat më kryesoret janë:

- Mendimet e dhunshme: njerëzit që janë të prekur prej tyre kanë frikë nga kryerja e veprimeve të dhunshme mbi veten ose të dashurit e tyre, por edhe mbi një të huaj të mundshëm që ulet pranë tyre: "dhe nëse tani mora një thikë dhe vrava veten" "Unë mund të humbas kontrollin dhe të sulmoj dikë (edhe nëse nuk dua ta bëj)"; "Mund ta hedh qenin nga dritarja";

- Mendime seksuale;

- Mendimet mbi identitetin gjinor: që do të thotë, dyshimi i të qenit homoseksual, ose imazhe seksuale të përsëritura, dyshime në lidhje me identitetin seksual të dikujt;

- Mendime mbi besimin fetar: imazhe mendore dhe mendime me përmbajtje blasfemimi, mendime të tilla si "Unë mund të blasfemoj në kishë (edhe pse nuk kam ndërmend ta bëj këtë)";

- Mendimet e marrëdhënies: d.m..th., frikat irracionale për tradhtitë e mundshme të partnerit ose për të mos qenë të denjë për të merituar dashurinë e të tjerëve.

Si t'i dallojmë nga fiksimet (OÇD)? Nëse mendimet ndërhyrëse, të cilat zakonisht i referohen një prej makro-kategorive, bëhen të shpeshta dhe konstante, ato bëhen një obsesion i vërtetë. Kur ndërhyjnë në jetën e përditshme dhe subjekti vendos sjellje për t'i mbajtur nën kontroll, mund të gjendemi përballë një Çrregullimi Kompulsiv Obsesiv (OCD).

Ata që vuajnë nga OÇD-ja zakonisht i mbajnë të fshehura shqetësimet për këto mendime ndërhyrëse, sepse, të vetëdijshëm për absurditetin e tyre, ndihen të turpëruar për to. Të heqësh një mendim nga mendja është shumë e vështirë, sidomos kur fiksimet lindin papritur dhe shpesh, duke e lënë personin në mëshirë të ankthit dhe të frikës. Ndryshe nga fiksimet, të cilat janë të pavullnetshme, shtrëngimet, sjelljet e përsëritura të vëna për të lehtësuar ankthin dhe vuajtjet e krijuara nga mendimet obsesive, janë të qëllimshme dhe për këtë arsye vullnetare edhe nëse mund të duken sjellje automatike.

Ne mund t' i përkufizojmë ato gjithashtu si "grupi i të gjitha veprimeve që janë vënë për të parandaluar ngjarjen e trembur". Shpesh është pikërisht lodhja që strategjitë e kontrollit nënkuptojnë për ta bindur personin se ka nevojë për ndihmë.

Si t'i administrosh mendimet e bezdisshme? Duke u kthyer në mendimet tona ndërhyrëse, nëse po pyet veten nëse është e mundur të mësosh t'i administrosh, përgjigjja është po. Gjëja e parë që duhet mbajtur mend është se përmbajtja e këtyre mendimeve, shumicën e kohës, nuk ka asnjë kuptim dhe se këto mendime nuk tregojnë domosdoshmërisht karakterin e një personi.

Terapia kognjitive e sjelljes mund të jetë shumë e dobishme, duke ndihmuar personin së pari të njohë mendimet, të dallojë ato të dobishme dhe funksionale dhe ato jofunksionale dhe irracionale. Teknikat e përdorura janë pastaj aleatë të shkëlqyer për pyetjet e tyre në mënyrë që të rimarrin kontrollin. Të jesh në gjendje të "vëzhgosh" mendimin e vet, ta shohësh veten si mendimtarë të mendimeve, do të thotë të bëhesh i vetëdijshëm për të dhe të qëndrosh mbi vetë mendimin duke drejtuar dhe zhvendosur vëmendjen nëpërmjet përqendrimit, është sigurisht shumë e dobishme. Mendjeplotësia, një disiplinë që mëson të "kushtojë vëmendje në mënyrë të veçantë: qëllimisht, në momentin e tanishëm dhe në një mënyrë jo-gjykuese".

Mund të duket e parëndësishme, por një nga teknikat që ndihmon më shumë në menaxhimin e mendimeve ndërhyrëse është pikërisht të mësosh të pranosh ekzistencën e tyre, duke pranuar se mendimi mund të arrijë në mendje, por që nuk detyrohet të kushtëzohet prej tij. Pas praktikimit të Mindfulness dhe të mësuarit për të vëzhguar mendimin në "këtu dhe tani", do të jetë më e lehtë për të vëzhguar kur të menduarit jofunksional është krijuar dhe pastaj vëzhguar atë ndërsa largohet dhe largohet nga mendja jonë; Pak si të ishe duke parë peizazhin nga dritarja e një treni: vëzhgon peizazhin që po afrohet dhe që pak nga pak lëviz më tej e më larg derisa të zhduket. Prandaj, të mësosh t'i pranosh mendimet do të thotë të jesh i vetëdijshëm se nuk mund t'i shmangësh, por se mund të zgjedhësh çfarë të përdorësh për të bërë me to.

Të heqim qafe mendimet ndërhyrëse: Truri mëson nga përvojat e përsëritura. Dhe çdo mendim është, në një mënyrë apo në një tjetër, një përvojë. Sa herë që formulojmë një mendim, mendja jonë krijon automatikisht lidhje dhe i jep atij kuptimi mendimi; nëpërmjet ristrukturimit kognjitiv mund të kuptojmë se emocionet e frikës, ankthit dhe turpit të ngjallura nga mendimet ndërhyrëse mund të jenë krejtësisht të pabazuara pasi mendimi nuk është real dhe për këtë arsye, kërcënimi që percepton truri ynë, nuk është i vërtetë.

Ristrukturimi kognitiv, për shembull, është një teknikë e Terapisë Kognitive të Sjelljes (CBT) ku terapisti dhe pacienti mësojnë të identifikojnë mendimet dhe t'i vënë në dyshim ato nëpërmjet mënyrave të reja të leximit të mendimeve me ndryshime të pasojës në humor. Nëse ndodh që të kemi mendime ndërhyrëse shumë shpesh dhe të fillojmë të na frikësojnë, duke kufizuar jetën tonë të përditshme, le t'i drejtohemi me besim një profesionisti edhe pse vetëm për një krahasim konstruktiv.

Author
Hermes News

Redaksia

Shkruaj një koment

0 Komentet